Såklart skickar vi cyklar och övriga produkter inom hela Sverige! Men först måste du ta kontakt med oss via telefon eller mejl.
Vi tycker att personlig kontakt med våra kunder är den allra viktigaste delen i vårt jobb. Därför har vi valt att inte utveckla något webbshop, men istället fokusera på noggrann service, råd och kontakt med varje kund. Vi måste veta mer om dig själv och dina ambitioner för att kunna rekommendera dig det bästa möjliga cykeln. Dock behöver du inte vara fysisk i vår butik i Hammarby Sjöstad, vi kan sköta alla frågor på distans.
Såhär går det till om du önskar få dina produkter levererat inom Sverige:
- Ta kontakt med oss – Vi svarar på dina frågor, hjälper dig med dina val och delar med dig vår erfarenhet när det gäller användningsområde, storlek m.m
- Vi är överens på produkt och pris – Du får en sammanfattning på din beställning via mejl med produkter och pris. Frakt brukar kosta 600:- för vanliga cyklar, men tillägg kan förekomma om du bor isolerat. Vi kan kontrollera fraktkostnaden i ditt fall om du ger oss ditt postnummer. Frakt på övriga produkter varierar beroende på volym och vikt.
- Dags att betala – Du kan betala via Swish (123 527 81 63), Bankgiro (605-2757) eller avbetalning med Resursbank. Väljer du avbetalning måste vi kunna identifiera dig via BankID. Du har till om med möjlighet med Resursbank att betala inom en månad efter köpet utan extra kostnad. Bra lösning till dig som är orolig att betala i förskott.
- Pengarna är framme – När pengarna är på vårt konto skickar vi iväg produkterna. Cyklar och större paket skickar vi med DHL som levererar hemma hos dig dagtid (eller på din arbetsplats om det passar bättre). Kollinumret får du från oss när transporten är bokad. Mindre paket skickas med Schenker eller Posten och hämtas hos närmaste ombud.
- Produkten är framme – Förhoppningsvis är du nöjd och kommer att stormtrivas med din ny cykel! Om något inte skulle stämma, ring oss, det finns alltid lösningar.
FAQ
- Jag betalar i förskott. Kommer jag att få mina produkter? Det är många som undrar likadan och vi svarar alltid på samma sätt. Vi är ett väletablerat företag som framför allt respekterar sina kunder. Vi har bra rykte och detta byggs genom hårt arbete och lojalitet mot sina kunder. Du har betalat för en produkt hos oss kommer du att få den.
- Hur skickas cyklarna? Vi sändning av cyklar brukar vi montera och prova cykeln. På det sättet vet vi att den fungerar 100%. Sedan plockar vi bort pedaler, framhjul, sadelstolpe och styret och sätter den tillbaka i kartong, noggrant skyddad. Transportbolaget DHL jobbar vi med, som hittills har sköt sitt jobb exemplarisk med närmare noll transportskador och förseningar.
- Jag vill inte längre ha produkten, vad händer? Du har alltid 14 dagar ångerrätt på distansköp. Varan måste vara oanvänd och i original kartong. Frakt står du för.
- Tvist? Skulle det trots allt uppstå en tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämnden.